dissabte, 22 de desembre del 2012

El final d'aquest capítol.

Ha arribat el moment en que tot canvia, fi de semestre i per tant, canvi d'assignatures, deixem enrere l'assignatura de COED i GITIC tot i que no oblidem tot allò aprés en aquestes dues assignatures. Tot i així, aquest "final de capítol" no suposa un final d'un llibre sinó un canvi i per tant cal dir que seguiré aquest bloc tot i que no ho faré regularment.

Seguidament mitjançant una petita reflexió exposaré tot allò aprés en aquestes dues assignatures, destacant aquells conceptes o aprenentatges més destacats. Mentre, faré una breu síntesi d'aquestes dues assignatures, repassant allò treballat.

Comencem doncs per COED (Comunicació, Oral, Escrita i Digital) una assignatura que, des del meu punt de vista ha estat presentada de manera dinàmica i entretinguda ja que els coneixements han estat presentats de forma  pràctica tot i ser (En la majoria dels casos) conceptes i idees que podien haver estat presentats de forma teòrica. Aquesta matèria ha presentat tot allò relacionat amb la comunicació, una eina imprescindible.

Seguidament exposaré els punts clau d'aquesta matèria relacionant-los entre ells. Abans però, m'agradaria destacar dues entrades del meu bloc sobre la matèria, La descripció : qui ets, tu ? i Habilitats lingüístiques.

Com ja he dit, actualment la comunicació és imprescindible ja sigui oral, escrita o bé digital. 

Aprendre una llengua no és nomes adquirir el codi i les formes lingüístiques sinó que també consisteix en adquirir un conjunt d'habilitats ja que per poder comunicar-nos necessitem dominar quatre habilitats principals (llegir, escriure, parlar i escoltar). Cada habilitat té una repercussió sobre l'altre tot i que són molt diferents entre elles i per tant hi ha unes característiques que les diferencien. Un exemple d'aquest cas és el que passa amb les habilitats de parlar i escriure ja que, hi ha moltes diferències entre el codi escrit i l'oral.

Pel que fa a l'habilitat de parlar (codi oral) tal i com hem vist en el llibre: "Com parlar bé en públic" de Joana Rubio i  Francesc Puigpelat, han de tenir-se clars uns passos i unes pautes determinades per aconseguir que el missatge i/o discurs que es vol transmetre arribi als oients. L'habilitat d'escoltar, va relacionada amb l'habilitat de parlar ja que els oients mitjançant l'escolta poden captar el missatge i/o discurs que es transmet oralment.

Pel que fa a l'habilitat d'escriure (codi escrit) cal seguir unes pautes de composició escrita com podem veure en el "Model teòric de Linda Flower i John R. Hayes 1981" on es mostren tots els passos que han de seguir-se alhora de fer un bon redactat escrit.

L'habilitat de llegir és imprescindible ja que mitjançant aquesta podem comprendre textos escrits, dotar-los de significat, assolir objectius etc. 

Aquesta última habilitat constantment es posa en pràctica i gràcies a aquesta heu pogut fer un seguiment del meu bloc, espero i desitjo que us hagi sigut útil. 

Pel que fa a GITIC, ha sigut una matèria molt útil ja que en aquesta s'han presentat una multitud de continguts que, durant tots els meus anys d'escolarització mai n'havia sentit a parlar o si més no, no sabia utilitzar-los correctament. Aquestes eines han estat útils durant aquest primer semestre i ho seguiran sent sempre que necessiti elaborar qualsevol tipus d'exposició, treball, vídeo etc.

Són moltes les eines treballades en aquesta matèria, en són un exemple:  Google Reader, Prezi, Pearltrees Scratch, Rss...

Pel que fa a les eines treballades m'agradaria destacar dues en concret que el seu funcionament m'ha resultat força interessant alhora de portar-lo a terme en multitud de situacions. Primerament el "Windows Live Movie Maker" (mitjançant l'enllaç podeu accedir a l'entrada del meu bloc on hi ha una explicació detallada del seu funcionament). Seguidament destacar una altra entrada del meu bloc en concret on hi ha una explicació sobre l'eina anomenada "Tot arbre té les seves branques i les seves arrels".

Estem en una evolució constant es per això que, com a futurs mestres hem de conèixer i voler adaptar-nos a tots els canvis als quals tota societat està sotmesa. Actualment les noves tecnologies estan en evolució constant i cada dia apareixen noves eines més i més útils. Es per això doncs, que com a mestres hem de saber com utilitzar-les i aplicar aquestes eines a l'aula per a fer de les noves tecnologies un aprenentatge constant i útil on els nens puguin interactuar amb els ordinadors i noves tecnologies alhora que aprenen.


Finalment, només hem queda desitjar-vos unes bones festes a tots.

Una abraçada i fins aviat!

Gonçal Rubio Badia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada